Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Największy most w Rzeszowie już otwarty

fot. Bogdan Szczupaj
fot. Bogdan Szczupaj
fot. Bogdan Szczupaj
fot. Bogdan Szczupaj
fot. Irena Gałuszka
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak

W środę, 7 października 2015 r. oficjalnie został otworzony most im. Tadeusza Mazowieckiego wraz z drogą łączącą ul. Załęską z ul. Lubelską. Na otwarcie przyszły setki mieszkańców miasta.

- Wszyscy cieszymy się z tej inwestycji. Każda nowa inwestycja powoduje, że powstają kolejne zakłady pracy, ludzie znajdują zatrudnienie i chętnie przyjeżdżają do Rzeszowa aby tu się osiedlać - mówił Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa. W samych superlatywach o moście i władzach miasta mówiła minister Iwona Wendel z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. – Wokół tej inwestycji powstało mnóstwo dobrej energii. Władze miasta były zdeterminowane, aby most wybudować, choć czasu było bardzo mało. Udało się i teraz możemy podziwiać ten piękny obiekt – mówiła podczas otwarcia mostu.

Po zakończeniu części oficjalnej przez most przejechali rowerzyści, rolkarze, samochody wyścigowe, motocykliści i samochody zabytkowe. Do jednego z nich usiadł prezydent Ferenc oraz minister Wendel.

• oficjalna data uroczystości oddania inwestycji - 7.10.2015 g. 10.00
- umowę z firmą Bilfinger, która wygrała przetarg podpisano w listopadzie 2013 r.
- rozpoczęcie budowy nastąpiło w lipcu 2014 r.

• specyfikacja techniczna mostu:
- długość nowej drogi łączącej ul. Załęską i Lubelską – 1,8 km,
- długość mostu – 482 m,
- wysokość pylonu – 108,5 m (drugi co do wysokości w Polsce),
- most podtrzymywany jest na 64 wantach, do których zamontowane zostały stalowe liny. Wanty ważą 509 ton,
- najdłuższa lina ma 240 m a najkrótsza 85 m,
- łączna długość lin to 400 km,

• koszty inwestycji i źródło finansowania:
- wartość projektu – 177,7 mln zł
Dofinansowanie:
- Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej – 148,9 mln zł,
- subwencja z budżetu państwa – 11,5 mln zł,
- wkład własny Gminy Miasta Rzeszów – 18 mln.