Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Biuro Ochrony Konsumentów

Witamy w serwisie Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Rzeszowie

Miejski Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie działa wyłącznie na rzecz Mieszkańców Rzeszowa. Osoby mieszkające w innych miejscowościach powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim powiecie.

Do zadań Biura należy m.in. udzielanie porad prawnych oraz występowanie do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów.

Uwaga! Konsumenci mogą liczyć na pomoc Rzecznika po samodzielnym wyczerpaniu drogi reklamacyjnej!

Działania Rzecznika zmierzają do polubownego zakończenia sporów. Rzecznik nie może rozstrzygać sporów w sposób wiążący dla stron.

Rzecznik nie jest rzeczoznawcą ani nie dysponuje wiedzą specjalistyczą z zakresu funkcjonowania poszczególnych towarów i urządzeń. Listę rzeczoznawców prowadzi Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Rzeszowie, można ją znaleźć pod tym adresem http://www.ihrzeszow.ires.pl/16200/16200/

Aby uzyskać pomoc Rzecznika w sprawie, konsument powinien złożyć w Biurze wypełniony wniosek o udzielenie pomocy prawnej, wraz z załącznikami (wniosek dostępny jest bezpośrednio w biurze, a także do pobrania pod tym adresem: http://bip.erzeszow.pl/file/77440/Formularz%20wyst%C4%85pienie%20do%20przesi%C4%99biorcy.pdf).

Zobacz:

- Dane teleadresowe

- Instytucje zajmujące się ochroną konsumentów - linki

- Podstawa prawna działania

- Zakres działalności Rzecznika

- Publikacje

- Zadania

- Prawo