Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Rzeszów jest miastem zadbanym, rozwijającym się i zielonym, w którym żyje się dobrze

Naukowcy z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Rzeszowskiego przedstawili w ratuszu wyniki badań "Rzeszowska Diagnoza Społeczna 2015". Badanie zrealizowano na próbie 800 dorosłych mieszkańców wylosowanych z bazy ewidencji ludności Urzędu Miasta Rzeszowa. Ankieterami byli studenci trzeciego roku socjologii.

Jak wynika z przeprowadzonych badań, 55 proc. mieszkańców urodziło się w Rzeszowie, a 45 proc. tu się przeprowadziło. Najczęstszym powodem przeprowadzki była praca (34 proc.). Zdecydowana większość (71 proc.) przeprowadziła się do Rzeszowa z terenu województwa podkarpackiego. Blisko trzy czwarte mieszkańców nie zamierza wyprowadzać się z miasta w ciągu najbliższych pięciu lat, natomiast wyprowadzkę planuje tylko 5 proc. Jeśli chodzi o jakość życia w Rzeszowie, to 82 proc. ankietowanych jest zadowolonych z tego, że mieszka w Rzeszowie, niezadowoleni to zaledwie 2 proc.

Na pytanie dotyczące zmian w ostatnich pięciu latach – prawie 90 proc. ankietowanych je dostrzega, a blisko 69 proc. uważa, że są bardzo duże. Najlepiej ocenione zostały: zadbanie, estetyka, rozwój, nowoczesność. Nieco niższe oceny średnie uzyskały: bezpieczeństwo, zarządzanie, dobre ulice i chodniki.

Jako wizytówkę miasta bardzo wysoko oceniono rynek, ratusz i rzeszowską starówkę. Wysoko jest ul. 3 Maja, zyskały parki, trasa podziemna, zamek, a pojawiły się nowe elementy w przestrzeni, które przez część mieszkańców oceniane są jako wizytówka, np. fontanna multimedialna, okrągła kładka czy most im. Tadeusza Mazowieckiego. Wśród magicznych miejsc najwięcej zyskały rynek i starówka, bulwary i parki.

Mieszkańcy dobrze ocenili jakość transportu. Najwyższe wyniki zdobyły oznakowanie, czystość i stan techniczny autobusów oraz punktualność. Najniższe - ceny biletów.