Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Sukces mijającej kadencji

źródło: Pismo Samorządu Terytorialnego Wspólnota - Nr 22/1158, 31...

W rankingu Pisma Samorządu Terytorialnego Wspólnota pt. „Sukces mijającej kadencji” Rzeszów został sklasyfikowany na 5 miejscu, wyprzedzając takie miasta jak: Warszawa, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin czy Katowice.

Wynik rankingu jest sumą cząstkową sukcesów: finansowego (dochody własne wraz z udziałami w podatkach centralnych + dochody z subwencji + skutki obniżek stawek, ulgi w podatkach lokalnych minus wpłata tzw. janosikowego, dochody własne bieżące wraz z udziałami w podatkach centralnych per capita), ekonomicznego (udział bezrobotnych zarejestrowanych w liczbie ludności w wieku produkcyjnym ogółem, prywatne podmioty gospodarcze nowo zarejestrowane w REGON na 1000 mieszkańców, udział nowo zarejestrowanych innowacyjnych podmiotów gospodarczych w ogóle podmiotów gospodarczych nowo zarejestrowanych, dochody budżetów samorządowych z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych per capita, dochody budżetów samorządowych z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób prawnych per capita) infrastrukturalnego (wydatki finansowane ze środków unijnych, powierzchnia użytkowa mieszkań oddanych do użytkowania na 1000 mieszkańców, odsetek ludności korzystającej z oczyszczalni ścieków, odsetek ludności korzystającej z kanalizacji, odsetek ludności korzystającej z sieci gazowej, ścieżki rowerowe) i edukacyjny (wyniki sprawdzianu na koniec
szkoły podstawowej, Edukacyjna Wartość Dodana w szkołach gimnazjalnych, odsetek dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w wieku 3 – 5 lat).

W kategorii Sukces Edukacyjny miasto Rzeszów zajęło 3 miejsce. Wzięto pod uwagę wyniki sprawdzianu na koniec szkoły podstawowej, edukacyjną Wartość Dodaną w szkołach gimnazjalnych w okresie 2011-2013 oraz odsetek dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w wieku 3-5 lat.