Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Tytuł i certyfikat Gmina Fair Play 2004

Rzeszów otrzymał tytuł i certyfikat Gmina Fair Play 2004. To wielkie wyróżnienie, które oznacza, że inwestowanie na terenie Rzeszowa jest sprawne, bezpieczne, szybkie oraz uczciwe. Mówiąc wprost, niezależni fachowcy stwierdzili, iż stolica Podkarpacia jest miastem przyjaznym inwestorom. 
 
      30 września 2004 r. o godz. 12.00 w Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II w Warszawie odbyło się uroczyste wręczenie nagród i certyfikatów laureatom III edycji konkursu.

Prezydent Miasta Rzeszowa Tadeusz Ferenc odebrał certyfikat Gmina Fair Play 2004 oraz statuetkę dla Gminy Miasto Rzeszów w kategorii "Gmin Miejskich".

GMINA FAIR PLAY

      Organizatorem prestiżowego konkursu Gmina Fair Play - Certyfikowana Lokalizacja Inwestycji jest Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym.

 

Rzeszów rok temu przystąpił do III edycji konkursu Gmina Fair Play.

     Ogólnie mówiąc w konkursie sprawdzana jest przyjazność inwestycyjna gminy. Badanych jest 10 obszarów, a w obrębie każdego od kilku do kilkunastu podzakresów.
     Otrzymanie certyfikatu oznacza, że inwestowanie na terenie gminy jest sprawne, bezpieczne, szybkie oraz uczciwe.
     Weryfikacja jest przeprowadzona przez audytorów, którzy nie mają interesu ani w sukcesie ani w porażce gminy. Audytorem nie może być mieszkaniec danej gminy.

   

"Gmina Fair Play" - Certyfikowana Lokalizacja Inwestycji to gmina, w której inwestor może liczyć na zaangażowanie i życzliwość w rozwiązywaniu swoich problemów związanych z inwestycją.

PRZEBIEG I WARUNKI KONKURSU

     Konkurs trwa cały rok, przebiega dwuetapowo i jest prowadzony w czterech kategoriach:
-gmin wiejskich,
-miasteczek i małych miast (dla gmin miejskich o liczbie ludności do 30000 mieszkańców),
-gmin miejskich (dla gmin miejskich o liczbie ludności powyżej 30000 mieszkańców),
-gmin turystycznych (dla gmin, w których istotną rolę odgrywa turystyka albo, które planują    rozwój turystyki w najbliższych latach). 

ETAP I

     Zainteresowane gminy składają na piśmie deklarację przystąpienia do konkursu, po czym wypełniają ankietę, w której oprócz informacji o charakterze ekonomicznym gminy, liczby zatrudnionych pracowników w Urzędzie Gminy, wysokości jej budżetu, dochodów i wydatków, muszą znaleźć się prawdziwe i rzetelne odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące inwestycji: m.in. ofert, promocji, infrastruktury, obsługi inwestorów

 

ETAP II

     W drugim etapie audytorzy konkursu podczas wizytacji we wszystkich gminach zakwalifikowanych do drugiego etapu sprawdzają wiarygodność informacji zawartych w ankietach konkursowych oraz mogą prosić o uszczegółowienie danych, udostępnienie dodatkowych informacji, przedłożenie odpowiednich dokumentów. W ramach audytu w gminie, poza rozmowami z przedstawicielami danej gminy, organizowane jest również spotkanie z osobami nie będącymi pracownikami gminy - przedstawicielami dostawców mediów (prądu, gazu, wody, telefonu itd.), przedsiębiorcami inwestującymi na terenie gminy, przedstawicielami lokalnych organizacji biznesu, instytucji finansowych, edukacyjnych, urzędu pracy itp.

      Dodatkowym, ważnym elementem weryfikacji uczestników konkursu jest badanie losowo wybranych inwestorów, którzy zakończyli lub prowadzą proces inwestycyjny na terenie danej gminy. Inwestorzy oceniają: kwalifikacje pracowników w zakresie obsługi inwestora, szybkość obsługi, prawidłowość podejmowanych decyzji administracyjnych , terminowość w zakresie dotrzymywania zobowiązań, łatwość dostępu do urzędu (lokalizacja, parking, dojazd itp.), jakość pisemnej informacji o procedurach, warunkach i wymaganiach formalnych, dbałość o koszty i czas inwestorów (wskazywanie rozwiązań oszczędzających koszty i czas), przejrzystość stosowanych zasad dotyczących realizacji inwestycji, dbałość o bezpieczeństwo finansowe czyli sugerowanie rozwiązań ograniczających ryzyko inwestycji, informację osobistą czyli zaangażowanie pracowników w pomoc inwestorom.

      W skład Kapituły Konkursu, która przyznaje tytuł i certyfikat wchodzą przedstawiciele przedsiębiorców, Urzędów Marszałkowskich, przedstawiciel Ministerstwa Gospodarki oraz przedstawiciel Polskiej Organizacji Turystycznej.