Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

O firmie

W listopadzie 2009 roku Zarząd Hamilton Sundstrand (Spółka należąca do amerykańskiej korporacji United Technologies) podjął decyzję o utworzeniu w Rzeszowie nowej spółki, mającej produkować, remontować pomocnicze jednostki mocy APU oraz prowadzić prace badawcze. Wartość inwestycji szacowano na około 40 mln dolarów amerykańskich. Zakład został wybudowany na terenie kampusu należącego do Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego „PZL – Rzeszów” S.A. i w jego skład wchodzą dwa budynki: produkcyjno – remontowy oraz nowo wybudowane Centrum Badawczo – Rozwojowe. Hamilton Sundstrand Poland Sp. z o.o. należy do stowarzyszenia Dolina Lotnicza zrzeszającego obecnie ponad dziewięćdziesiąt firm związanych z przemysłem lotniczym. W 2010 roku firma otrzymała nagrodę PAIiIZ w kategorii nowoczesne technologie. Przy realizacji inwestycji korzystano ze wsparcia Unii Europejskiej w ramach funduszy strukturalnych

Inwestycja rozpoczęła się w październiku 2010 roku od budowy Centrum Badawczo – Rozwojowego. Nowoczesny budynek zaprojektowany i wykonany został zgodnie z technologią przyjazną środowisku LEED. Prace zostały zakończone we wrześniu 2011 roku, w październiku budynek został oddany do użytku i obecnie pracuje w nim 20 inżynierów. Budynek produkcyjny z obszarem biurowym został wyremontowany i znacząco rozbudowany. 1 sierpnia 2011 został oddany do użytku i jeszcze w tym samym miesiącu wyprodukowany i przetestowany został pierwszy silnik APS 3200.

Pomocnicze jednostki mocy (Auxiliary Power Units) produkowane w rzeszowskim zakładzie mają zastosowanie w samolotach komercyjnych: APS 3200 w samolotach rodziny Airbus A320, APS 2300 w Embraer ERJ 170/190, APS 5000 w Boeing B787. Obecnie Hamilton Sundstrand Poland Sp. z o.o. zatrudnia ponad 120 pracowników, do końca 2015 planowany stan zatrudnienia ma osiągnąć poziom 350 osób, w tym około 100 inżynierów prowadzących prace badawczo-rozwojowe. Zakład oprócz obszarów produkcji i remontów, wyposażony jest we własne hamownie, dzięki czemu możliwe jest prowadzenie działalności we wszystkich obszarach – od projektowania nowych modeli, poprzez ich produkcję aż do momentu testowania wyrobów na stanowiskach testowych.