Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

G2A

Twórcy G2A postanowili, że zostaną światową marką z Polski i sukcesywnie do tego dążą. W ciągu kilku lat rozwinęli firmę zatrudniającą kilka osób do kilkusetosobowego zespołu pasjonatów i ciągle zwiększają zatrudnienie. G2A.COM ma biura w kilku krajach na świecie, z główną siedzibą w Hongkongu, ale to w Rzeszowie bije jej serce. Współpracuje z potentatami takimi jak Google, Facebook, Twitter czy Pay Pal. Za tym osiągnięciem stoją pochodzący z Nowego Sącza Bartosz Skwarczek i rzeszowianin Dawid Rożek.

Obaj przedsiębiorcy poznali się kilka lat temu. Bartosz Skwarczek zajmował się wówczas szeroko pojętym rozwojem osobistym. Był przedsiębiorcą, doradcą, mentorem, ekspertem w dziedzinie psychologii osiągnięć, skutecznej komunikacji oraz efektywnego zarządzania. Miał na swoim koncie wiele sukcesów zawodowych, a doświadczenie zdobywał m.in. na krakowskiej AGH, warszawskiej SGH, programie menadżerskim Harvarda oraz na szkoleniach u najlepszych specjalistów z całego świata. Pewnego dnia otrzymał maila od rzeszowianina Dawida Rożka, studenta prawa i zapalonego gracza, który fascynował się nie tylko rynkiem gier, ale również sprzętem komputerowym.

Firmę G2A.COM założyli w Krakowie. Oprócz nich, pracowały w niej cztery osoby. Na początku chcieli być sklepem e-commerce, czyli po prostu kupować i sprzedawać produkty w Internecie. Ponieważ wszyscy oprócz Bartosza pochodzili ze stolicy Podkarpacia, dlatego naturalną rzeczą było otwarcie biura również tam. Najpierw mieściło się ono w budynku przy ul. Kraszewskiego, a później przy Matuszczaka. Dzisiaj zajmuje cały budynek przy ul. Połonińskiej, ale nie jest to ostatni adres G2A. Właściciele firmy stoją przed koniecznością rozwoju biura, bowiem budynek na Połonińskiej nie pomieści tysiąca pracowników.

Stworzyli platformę, na której każdy mógł sprzedawać i kupować. W międzyczasie udoskonalili systemy sprzedaży, bezpieczeństwa, płatności i inne. W 2013 roku ze sklepu e-commerce stali się marketplacem, na którym osoby fizyczne, firmy, hurtownicy, dystrybutorzy mogą kupować i sprzedawać, jeżeli tylko robią to zgodnie z regulaminem. W ciągu kolejnych 2 lat pozyskali ponad 150 tysięcy sprzedawców. Zbudowali bezpieczny ekosystem do sprzedaży i kupna produktów cyfrowych, który w dużej mierze powstał dzięki opiniom i oczekiwaniom klientów podsuwających kolejne sugestie. Firma G2A to nie tylko marketplace.

Na cały ekosystem G2A, oprócz platformy sprzedażowej, składają się jeszcze: G2A Pay (rozwiązanie dla klientów z całego świata, dające dostęp - w jednym miejscu - do ponad 100 metod płatności oferowanych przez dostawców usług płatniczych z różnych krajów i umożliwiające skorzystanie z tej ulubionej), G2A Shield (gwarancja 100 proc. bezpieczeństwa transakcji internetowych zarówno dla sprzedających, jak i kupujących), G2A E-sport (wspierając rozwój tej dziedziny, firma zajmuje wiodącą pozycję w tej branży), G2A Land to aplikacja stworzona w technologii rzeczywistości wirtualnej (G2A jest w światowej czołówce firm tworzących wirtualną rzeczywistość), G2A 3D+ (druk 3D, platforma, pozwalająca na drukowanie m.in. postaci z gry), G2A TV (platforma TV tworzona przez graczy i dla graczy), G2A Direct (program dla deweloperów i wydawców), Goldmine (system bonusowy dla użytkowników G2A), G2A Giftcards (karty podarunkowe na zakupy online).

Przez ostatnie lata w Polsce mało kto wiedział, że w Rzeszowie powstał marketplace, z którego korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Wiele polskich oddziałów globalnych firm o istnieniu G2A dowiaduje się od... swoich spółek matek z zagranicy.

Obecnie w firmie pracuje ponad 500 osób z 30 krajów świata (Algieria, Armenia, Australia, Chiny, Cypr, Egipt, Filipiny, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Irlandia, Kanada, Kazachstan, Korea Płd., Litwa, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowacja, Szwecja, Tajlandia, Tunezja, Turcja, Ukraina, Wlk. Brytania, Włochy) i, oczywiście, z Polski. Część z nich to osoby studiujące w Rzeszowie. Są też tacy, którzy zdecydowali się przyjechać tu z odległych zakątków świata.

G2A zbiera nagrody w światowych, prestiżowych konkursach. W 2016 roku otrzymała trzy nagrody Stevie Awards, przyznawane przez American Business Awards, zostawiając za sobą dwa tysiące innych firm. Doceniono m.in. wielokulturowość G2A oraz poziom obsługi klienta oferowanego mu wsparcia. Zdobyła też trzy nagrody Business Excellence. W Londynie nagrodzono ich za najszybciej rosnący biznes i za poziom opieki nad klientem oraz rzeczywistość wirtualną. G2A partnerowała znanemu festiwalowi SXSW Southy South West w Austin, na którym był obecny m.in. prezydent USA Barack Obama.

Firma jednak w żaden sposób nie odcina się od kraju i miasta, w którym bije jej serce. Za najważniejsze wyróżnienie, jakie zdobyli w Polsce, uważają podziękowania z Domów Dziecka "Mieszko" i "Dobrawa" w Rzeszowie, którym ufundowali pracownie komputerowe. Organizowali również spontaniczne akcje, jak np. organizacja paczek na święta dla domów dziecka oraz dla zwierzaków ze schronisk, wsparli półkolonie dla uczniów ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego z Mrowli. Od kilku lat stale wspierają też światową organizację Save the Children.